', 'auto'); ga('send', 'pageview');
Menu

Obiektywnie o Finansach

Ciekawe wiadomości z branży finansowej, newsy, analizy, rankingi, zestawienia, informacje o usługach finansowych, omówienie haczyków w promocjach oferowanych przez banki, SKOK-i, fundusze inwestycyjne

W I półroczu 2017 r. banki obcięły wydatki reklamowe o prawie 1/5

maciejka51

W ujęciu rocznym nakłady banków na marketing spadły bez mała o 100 mln zł. Najaktywniejsze w promowaniu swoich usług pozostały ING Bank Śląski i mBank. W czołówce największych marketerów branży po raz pierwszy znalazł się Nest Bank.

Z informacji serwisu wirtualnemedia.pl, który powołuje się na dane Kantar Media, wynika, że od stycznia do czerwca br. banki wydały na reklamę prawie 442 mln zł. To o 98 mln zł (18 proc.) mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Dane, które nie obejmują internetu ani nie uwzględniają ew. rabatów, sporządzono na podstawie cenników netto wydawców.

 

Oni rządzą na rynku reklamy bankowej

 

Wydatki reklamowe banków w I półroczu 2017 r.W I półroczu 2017 r. najwięcej na reklamę przeznaczył ING Bank Śląski. Podmiot kierowany przez Brunona Bartkiewicza od lat utrzymuje pozycję lidera. Tak było i tym razem – mimo redukcji nakładów o 5 proc. W swoich materiałach ING promuje przede wszystkim konto oszczędnościowe, kredyt gotówkowy i system bankowości elektronicznej.

Drugie miejsce utrzymał mBank, który również zmniejszył budżet promocyjny (o 4 proc.). Reklamy instytucji zarządzanej przez Cezarego Stypułkowskiego koncentrują się głównie na korzyściach z otwarcia konta osobistego w postaci zwrotu części należności opłaconych kartą.

Na trzecią lokatę, po zwiększeniu wydatków o 13 proc., przesunął Bank Millennium. Jego spoty dotyczą przede wszystkim atrakcyjnie oprocentowanego konta oszczędnościowego oraz aplikacji mobilnej.

W TOP5 największych reklamodawców wśród banków za okres od stycznia do czerwca br. znalazły się także BGŻ BNP Paribas oraz Nest Bank. Z zestawienia wypadły Eurobank i BZ WBK.

Instytucja zarządzana przez Tomasza Bogusa zwiększyła budżet o połowę, promując konto osobiste z rocznym moneybackiem w wysokości 300 zł.

Z kolei podmiot, na czele którego stoi Marek Kulczycki, postawił głównie na reklamę wizerunkową oraz promowanie bezwarunkowo darmowego ROR-u, jednego z trzech takich na rynku. Taka taktyka była pokłosiem ubiegłorocznego rebrandingu, gdy Nest Bank zastąpił marki BIZ Bank i Bank Smart.

 

 

Najwięksi reklamodawcy wśród banków w I poł. 2017 r.

lp.

Instytucja

Wydatki w I poł. 2017 r. [mln zł]

Wydatki w I poł. 2016 r. [mln zł]

Dynamika

[proc.]

Dynamika

[mln zł]

1.

ING Bank Śląski

60,9

64,3

-5,3%

-3,4

2.

mBank

49,7

51,8

-4,1%

-2,1

3.

Bank Millennium

42,8

38

+12,8%

+4,8

4.

BGŻ BNP Paribas

40,6

26,8

+51,4%

+13,8

5.

Nest Bank

30,5

nd

nd

nd

Źródło: oprac. własne na podstawie danych Kantar Media dla wirtualnemedia.pl

 

Jeśli chodzi o strukturę nakładów na marketing, w I półroczu bankowi marketerzy kontynuowali trwający od dłuższego czasu trend zwiększania budżetów na radio oraz indoor kosztem telewizji, outdooru i magazynów. Mimo to mały ekran wciąż pochłania 70 proc. wydatków reklamowych banków.

 


Maciej Kusznierewicz

© Obiektywnie o Finansach
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci