', 'auto'); ga('send', 'pageview');
Menu

Obiektywnie o Finansach

Ciekawe wiadomości z branży finansowej, newsy, analizy, rankingi, zestawienia, informacje o usługach finansowych, omówienie haczyków w promocjach oferowanych przez banki, SKOK-i, fundusze inwestycyjne

FM Bank zmienia nazwę na BIZ Bank

maciejka51
Władze podmiotu tłumaczą to chęcią wzmocnienia wizerunku instytucji wyspecjalizowanej w obsłudze drobnych przedsiębiorców. Klienci nie muszą się martwić, ponieważ wprowadzenie nowej marki nie rodzi dla nich żadnych istotnych skutków prawnych. Wszystkie umowy, adresy i numery pozostają te same.

 

FM Bank to część FM Banku Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A. powstałego formalnie 1 lipca 2013 r. wskutek fuzji obu podmiotów. Pierwszy z nich zajmuje się obsługą klientów indywidualnych oraz mikro- i małych przedsiębiorstw. PBP działa w obszarze średnich firm i samorządów.

Bank ma ok. 40 tys. klientów. Dysponuje aktywami rzędu 3 mld zł. To niewiele więcej niż wynosi suma bilansowa największego banku spółdzielczego (SK Banku z Wołomina) i ponad dwa razy mniej niż aktywa największej na rynku kasy spółdzielczej – SKOK-u Stefczyka.

Większościowym akcjonariuszem banku jest fundusz private equity Abris–EMP Capital Partners Limited. W kwietniu KNF nakazała mu zbycie wszystkich udziałów w terminie do końca br. 

 

Nazwa rejestrowa ta sama

 

Od jutra, tj. 9 czerwca 2014 r., FM Bank stanie się BIZ Bankiem. Nazwa rejestrowa instytucji, adres jej siedziby, REGON, NIP czy KRS pozostająBIZ Bank, czyli dawny FM Bank PBP niezmienione. – Naszym celem jest konsekwentna budowa wizerunku banku dla biznesu, a nowa marka mocno to podkreśla – uzasadnia Wojciech Papierak, wiceprezes FM Banku PBP.

Transformacja nie wiąże się z żadnymi utrudnieniami dla klientów. Numery rachunków, kart i telefonów kontaktowych pozostają te same. Nie trzeba podpisywać żadnych aneksów, ponieważ warunki umów zawartych z podmiotem kierowanym przez Sławomira Lachowskiego nie zmieniają się. Nie trzeba się martwić o ciągłość ustanowionych zleceń stałych czy poleceń zapłaty – nadal będą realizowane.

Kontrahenci nadal mogą dzwonić na obowiązujące wcześniej numery infolinii. Mogą też korzystać z dotychczasowej strony internetowej, choć bank uruchamia jednocześnie nową witrynę (bizbank.pl) i nowy serwis bankowości internetowej pod adresem bank24.bizbank.pl.

 

Promocje na nowe otwarcie

 

Zmieniają się za to adresy mailowe pracowników, ale jeszcze przez rok ich stara poczta będzie przekierowywana na adres w domenie bizbank.pl. Nowelizacji ulegają także nazwy regulaminów, tabel oprocentowania oraz tabel opłat i prowizji. – Są to zmiany o charakterze formalnym. Stanowią one konsekwencje nowej nazwy handlowej i nie wprowadzają żadnych zmian merytorycznych – tłumaczy Papierak.

Rebranding przejdą też wszystkie placówki (56), które dodatkowo zostaną zmodernizowane. Zmieni się także ich aranżacja. Pierwszy oddział w nowej odsłonie działa już w Warszawie przy ul. Domaniewskiej, obok siedziby banku. 

Z okazji wprowadzenia nowej marki instytucja kusi kontrahentów firmowych (w szczególności: przedstawicieli zawodów zaufania publicznego) zerową prowizją od kredytów gotówkowych, a klientów indywidualnych – podwyższoną o 0,15-0,29 pkt proc. stawką na lokatach trzy-, cztero- i sześciomiesięcznych. Ci pierwsi, jeśli założą konto, będą mogli bezpłatnie wybierać gotówkę ze wszystkich maszyn na całym świecie.

 

Maciej Kusznierewicz

© Obiektywnie o Finansach
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci