', 'auto'); ga('send', 'pageview');
Menu

Obiektywnie o Finansach

Ciekawe wiadomości z branży finansowej, newsy, analizy, rankingi, zestawienia, informacje o usługach finansowych, omówienie haczyków w promocjach oferowanych przez banki, SKOK-i, fundusze inwestycyjne

Największe SKOK-i będą promować się w „Ojcu Mateuszu”

maciejka51
Kasy Stefczyka negocjują z TVP wykupienie reklamy w popularnym serialu, w którym tytułową rolę gra Artur Żmijewski będący twarzą największych kas spółdzielczych. Jeszcze tej jesieni bohaterowie kryminalnej produkcji mają zachwalać pożyczkę gotówkową kas spółdzielczych.

 

Kasy Stefczyka mają się promować w "Ojcu Mateuszu" poprzez product placement, czyli lokowanie produktu.

Polega ono na tym, że na planie serialu umieszcza się wyroby danego producenta lub/i aktorzy wspominają w wypowiadanych kwestiach o usługach pewnej firmy. Product placement stał się ostatnio bardzo popularny w serialach pokazywanych na antenie TVP, która w ten sposób ratuje swój budżet tracący z powodu mizernych wpływów abonamentowych.

 

 

Emisja w listopadzie

 

Dawid Adamski, rzecznik SKOK-u im. Franciszka Stefczyka, nie chce udzielić żadnych informacji w tej sprawie i zasłania się tajemnicą biznesową. – Niezależnie od tego, czy były lub są prowadzone negocjacje w tej sprawie, jest to etap, na którym nie zdradza się szczegółów – ucina.

Edit: doniesienia bloga „Obiektywnie o Finansach” potwierdził rzecznik TVP JacekReklama SKOK-ów w Ojcu Mateuszu Rakowiecki. – Biuro Reklamy TVP S.A. prowadzi rozmowy na temat product placementu w serialu "Ojciec Mateusz" w sezonie jesiennym – mówi, ale unika podawania szczegółów. – Są objęte tajemnicą handlową.

Bardziej rozmowny jest Konrad Buraczewski z agencji Apella, która odpowiada m.in. za reklamową obsługę kas. W produkowanym przez firmę Baltmedia obrazie Kasy Stefczyka będą lokować swoją pożyczkę gotówkową. Odcinki te obejrzymy pod koniec listopada. – Produkt został zgrabnie i pomysłowo wpleciony w cały scenariusz. Nie jest to jednorazowe, przypadkowe pokazanie szyldu, a ciąg logicznych, następujących po sobie zdarzeń, które nie miałyby miejsca, gdyby nie ta pożyczka. Produkt zostanie wyeksponowany tak, aby ulokowanie produktu przemówiło do odbiorcy i mogło przynieść Kasom wymierne korzyści – wyjaśnia.

 

Porozumieniu Kas z TVP sprzyja fakt, że zarówno sceny serialu, jak i reklam największych SKOK-ów kręcone są na sandomierskim rynku. – Odbiorcy kojarzą Sandomierz z „Ojcem Mateuszem”, „Ojca Mateusza” z Arturem Żmijewskim, a Artura Żmijewskiego właśnie z Kasami Stefczyka – tłumaczy Buraczewski.

Natomiast już od 25 września marka SKOK (Kasy Stefczyka, TFI SKOK, e-card) będzie się promować w nowym reality-show emitowanym przez TV Puls - "Bankomat. Wyścig z czasem".

 

Kto za tym stoi?

 

Apella poza opracowywaniem koncepcji i realizacją strategii marketingowej Kas Stefczyka zajmuje się też obsługę medialną największego gracza na rynku, czyli SKOK-u Stefczyka. Firma jest częścią SKOK-owego holdingu. Do 2012 r. działała jako Media SKOK. Na jej czele stoi dwukrotny prezes Telewizji Polskiej Romuald Orzeł.

 

Agencja wydaje „Gazetę Bankową”, dystrybuowany w oddziałach kas miesięcznik „Czas Stefczyka”, ukazujący się na terenie Białej Podlaskiej tygodnik i kilka serwisów internetowych (m.in. Stefczyk.info, Czasnafinanse.pl). Ma większościowe udziały w spółce wydającej prawicowy tygodnik „W sieci”. Organizuje również koncerty i wydarzenia artystyczne, np. benefis Cezarego Pazury.

Zrzeszająca SKOK-i Stefczyka, Wspólnota, Unii Lubelskiej, Centrum, Wybrzeże i Jowisz grupa Kasy Stefczyka od lat należy do największych reklamodawców. Jej budżet reklamowy rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie. W ostatnim zestawieniu branżowej firmy Kantar Media kasy znalazły się na piątym miejscu z wydatkami za I kwartał na poziomie 18 mln zł (o 97 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej).

Wedle serwisu Wirtualnemedia.pl „Ojciec Mateusz” posiada 4,5-mln widownię, co zapewnia TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w czasie emisji - zarówno w grupie ogólnej (30 proc.), jak i komercyjnej (prawie 22 proc.). Członkami Kas Stefczyka jest ponad trzykrotnie mniejsza grupa, z tego najwięcej osób (900 tys.) korzysta z usług SKOK-u Stefczyka, którego aktywa przekraczają 7,8 mld zł. W I półroczu 2013 r. podmiot ten wypracował prawie 36 mln zł zysku.


Maciej Kusznierewicz

© Obiektywnie o Finansach
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci